El passat dimarts dia 6 de novembre vam tenir la Comissió de Seguiment Rubí-Castellbisbal.
L'Escola que ens va acollir va ser l'ESC Rivo Rubeo (Rubí), i després d'una presentació, comentaris de dates interessants, etc... això és el que van comentar les escoles en L'INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES:
ESC Rivo Rubeo
Estan molt contents i orgullosos amb la recollida d’oli que fan les escoles de Rubí amb Oliklak.
L’Escola Mare de Dèu de Montserrat comenta que a Castellbisbal van començar amb el projecte, però ho van deixar de fer ja que des de l’ajuntament ja ho fan i no volien duplicar esforços.
25 de setembre comenta que creu que totes les escoles i instituts de Rubí haurien de participar.
25 de setembre aquest any estan en la 2a fase. El curs passat ho van iniciar ells mateixos i aquest any ja ho gestionen els mateixos nens 5è. Un dia a la setmana de 8:30 a 9h recullen l’oli i introdueixen les dades a la gràfica. En Xavi comenta que és maco i fa escola.
Els nens de 3er segueixen fent carbassa, sembren les llavors, se l’emporten a casa i la tornen quan ja és gran. Les van exposar al Garden la Noguera de Rubí.
Els alumnes de 4rt són els encarregats de pesar-les. Van aconseguir una balança clàssica i una de moderna. I van poder fer comparacions. Ens han passat unes imatges per mostrar-ho.
Amb les llavors les han assecat i conservat. Les han anat repartint a tothom que n’ha volgut.
També van provar de torrar-les.
L’escola acorda amb el Molí d’Ullestret, molí proper que els facin oli amb les seves olives.
Escola 25 de Setembre
Estan a l’espera del Programa Euronet 50/50. Encara no han signat el conveni amb l’Ajuntament, però estan pendents.
Els instituts no poden participar ja que l’ajuntament no és el pagador de la factura.
Asun comenta que Escoles privades si que hi ha una via...
Asun comenta que abans l’escola rebia el 50% de l’estalvi en efectiu. Ara no sempre donen diners sinó que ofereixen tallers gratuïts, pintar una paret.....
25 de setembre comenta que ja tenen una comissió energètica però no ho poden engegar perquè encara no han signat el conveni amb l’ajuntament. Asun proposa que facin comencin a fer la diagnosi.
El curs passat van començar a recollir taps de plàstic per la investigació de l’atàxia. Van contactar amb una senyora de Terrassa que té 3 filles amb l’atàxia i els va explicar com podien aconseguir els bidons per posar-los al centre escolar. També els hi va dir que per cada tona de taps els hi donaven 200€ per investigació de la malaltia.
L’escola ho publicarà al bloc i ens informarà de com aconseguir el bidó.
L’escola comenta que es poden posar tot tipus de taps de plàstic dur (tap del suavitzant, se suc,...)
Van participar i obtenir el segon premi del concurs Ecolider Rubí.
INS Duc de Montblanc
Tenen un treball de recerca que comparteixen amb els alumnes de 6è de primària i cicles. Van estudiar coltan, van veure el vídeo “Sangre en el móvil” (Blood in the mobile. Dues noies han fet el seu treball de recerca sobre el coltan i han volgut difondre la problemàtica i passar a l’acció. Ho treballen en diferents escoles.
Participen en la campanya de la Jane Godall en la protecció dels goril·les. Han recollit unes 70 bateries de mòbils i tenen apadrinats 2 goril·les del Congo.
Aquesta campanya es diu ”Mobilitza’t per la Selva”. http://www.mobilitzatperlaselva.org/ca/quees.html
Asun comenta que hi ha varies escoles que als voltants de reis engeguen aquesta campanya.
Asun pregunta si ho tenen al bloc. Diu que ho han de posar.
Les noies del IES Duc de Montblanc aniran al col·legi Regina Carmeli a exposar el seu treball.
ESC Montessori
Estan a l’espera del Programa Euronet 50/50. Ja han començat a fer les ecoauditories.
Projecte d’apadrinament de can Xercavins. Tot l’alumnat del centre estarà implicat.
Els alumnes de cicle els hi fan activitats d’orientació a can Xercavins als alumnes de 4rt de primària. Els alumnes de la ESO estudiaran el torrent.
Han fet una Campanya de minimització de l’alumini. Ho han treballat a diferents nivells. L’AMPA va repartir Bock’n rolls.
Aquest curs els alumnes planificaran l’hort.
També volen engegar el projecte de “abcd10000ef: Joves protectors”, aconseguint llavors autòctones i d’aquesta manera poder tancar el cicle a llarg plas plantant-les a l’hort.
25 de Setembre, Rivo Rubeo, Esc Martí i Pol de Barberà del Vallès també ho fan. S’ha comentat que es poden prestar llavors.
L’Assessoria adjuntarà al correu la Web del projecte.
EB La Caseta
Fan les comunicacions amb les famílies via correu electrònic.
Volen començar a fer Xarxa amb les botigues de Castellbisbal per aconseguir material reutilitzable i que els botiguers no necessiten. És material que necessiten habitualment per fer activitats i que no és fàcil trobar-ne en grans quantitats.
Ja tenen la Mascota verda de l’escola
Ja han iniciat el compostador i l’hort.
Asun comenta que hi ha el grup específic d’Escoles Bressol que es reuniran de cara al febrer. Aquest grup els anirà molt bé per intercanviaran experiències concretes d’Escola Bressol i els hi donaran molts recursos. Hi ha 9 grups de formadors que el curs passat van estar formats per la Rosa Maria Tarin.
INS Estatut
Codonyat i olives
Ja fa temps van començar a plantar oliveres el dia de la Solidaritat.
Ara fan pots d’olives. Les cullen i les posen amb aigua i sal. Ara tenen molta producció d’olives de l’any passat. Els alumnes de 2on ESO portaran pots de casa i se les emportaran,
Els alumnes de 1er ESO planten l’arbre de la promoció. Van plantar un codonyer. Avui els han pelat, els hi posaran sucre i els bulliran per tal de fer codony.
Cada any fan un treball de recerca de la sostenibilitat. Aquest any treballen la contaminació acústica en el centre.
Cada divendres fan reunió de comissió.
Els de 3er ESO van a fer el treball del torrent dels Alous, geolocalitzen llocs naturals, fan fotos, aconsegueixen QR i fan estudi del Bosc de Ribera. Amb aquest treball de recerca inclouen les matemàtiques, les ciències, les llengües....
Escrivien vivències des de diferents llocs del camí. Reconèixer el paisatge, conèixer i reconèixer el que hi ha plantat. Veure com canvia el paisatge amb el temps. Al arribar al torrent treballen l’alçada dels arbres, cabals del torrent, la velocitat,.....Volen treballar molt tot això l la GEO localització.
Tot aquest projecte l’estant recollint en una googleSite, que ens faran arribar quan els alumnes hi hagin recollit en ella el seu treball.
També tenen i treballen l’hort. Tenen problemes robatori.
El compostador no els funcionava i ja no el fan. El que fan és compost acumulant herbes, branques, poda...és a dir fracció vegetal.
També tenen el Projecte del Blat. El fan a través de la professora de història. L’any passat no va ploure i no va funcionar. Aquest any va ploure just l’endemà de sembrar i ha crescut molt. El blat és difícil d’aconseguir i els hi porta una noia de Ribagorça. Al maig el seguen i a 1er ESO en l’assignatura de història, treuen el gra i han de idear com podrien convertir el blat en farina. Tenen pensat fer pa al final del cultiu però coincideix amb el final de curs i tenen molta feina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada