dimecres, 21 de novembre del 2012

Comissió de Seguiment Alt Penedès



ESC L’Ordal: Explica la seva experiència de sortida al Bosc en la que no es generen residus. És la consigna de la sortida: i els infants no poden portar res que generi residus.

Apadrinament d’un tros de jardí del que se senten responsables, i actuen protegint i defensat aquest espai.

Ara en comptes de portar l’ampolla portaran cantimplora.

Escola La Granada: fan servir a l’aula l’ampolleta d’aigua dels alumnes per tenir-la a l’abast.  

ZER Subirats: Bossa de cotó de recollir els àlbums dels infants de cada final de trimestre. És una bossa que té estampat un tros de cada curs. La bossa es fa servir durant tota la vida escolar de l’alumne. Queden estampades dibuixades 9 divisions a la bossa. Es compren a l’engròs en caixes de 100 unitats (catàleg opitec - http://es.opitec.com/opitec-web/st/Home).

ZER Subirats.: projecte de conservació de les òlibes amb un ex-alumne que va fer una xerrada. S’han construït Caixes-niu amb els pares, s’han col·locat i ara es farà el seguiment de l’ocupació.

Pregunta per tots: com ho fem perquè la recollida selectiva al pati funcioni?

ESC El Morsell: tenen els vigilants grocs: 2 encarregats, un per cada torn de pati: amb  una armilla identificadora, passen de 5-10 minuts controlant les papereres, 2 per rebuig i 2 per envasos, pintades de color groc per ells mateixos.
ZER Subirats: Es troben que desprès a fóra de l’escola, no fan la recollida selectiva.
Algunes escoles han tret les papereres del pati.
Cada divendres es queda una classe a recollir les deixalles. I els dimecres es porta a la compostadora.

ESC Pau casals: volen treballar la Contaminació acústica i demanen com treballar-la. Es mostra el bloc de l’ESC Rosella com a escola que està treballant aquest tema. Es demanaran les referències de l’artefacte que han construït (“l’orella lluminosa”).

Les Vinyes. Apadrinament d’un camí del poble en col·laboració amb entitats locals. Van fer una cerca trimestral d’anar a mirar les deixalles que trobaven, les van classificar,  i van valorar quina incidència de les deixalles hi havia al camí.  I a final de curs, cicle superior, i fruit del treball de reflexió, va fer un pòster amb els resultats, que es va exposar al camí.
Amb el cicle mitjà es va treballar la identificació de les plantes, i senyalització amb rètols treballats amb matèries primeres, amb una mare experta en art.
A més, les estaques senyalitzadores del camí, estan apadrinades cada una per un nen, que la  va decorant durant tot el cicle escolar.
Aquest any es posaran caixes-niu perquè és un espai de ribera.

Fruit de l’avaluació, han valorat diversos temes i a la convocatòria d’ajuts a projectes APS els hi han concedit un ajut.

Es comenta també la possibilitat de treballar land-art.

ESC La Granada:  Plantejar accions de sensibilització dels veïns en relació a la problemàtica vinculada a la tinença dels gossos. Fer una acció molt visual vinculada a això.

ESC Mas i Perera comenta que a una escola a Vilafranca es va fer una actuació en relació als gossos i va funcionar molt bé, i es va millorar molt.
A la Seu d’Urgell, en relació als xiclets, es van marcar amb unes taques de color  fosforescent, i va ser un acte que va tenir molt ressò i força bons resultats.

ESC Pau casals: en arribar el dilluns es troben amb brutícia a l’escola i als entorns.

Ajuntament Vilafranca: web de l’ajuntament amb activitats i recursos per les escoles. Com a observació des de l’ajuntament comenta la tècnica que tot el tema d’energia pot ser molt interessant pels centres, perquè com que l’ajuntament paga la despesa, els interessa molt reduir-la. (es comenta que amb l’ús de les pissarres digitals s’ha observat un increment important d’aquesta despesa).

A la web de l’ajuntament també surten els recursos i les activitats de la Mancomunitat  Intermunicipal.

ZER Subirats: s’ha començat la recollida porta a porta a nivell de municipi, i això està generant preguntes força interessants per part dels infants en relació residus, que s’estan recollint i treballant des de l’escola.
Paula explica a l’últim Fòrum a Tarragona, com que l’activitat de tarda va ser una acció ambiental, els alumnes van fer una tasca informativa als veïns, fent d’informadors porta a porta.

ESC El Carme – Sant Elías:  a infantil volen fer un hort, però tenen un pati dur, i el que han fet és començar a treballar en la línia d’horts urbans:  ja s’hi han posat, fent servir jardineres grosses, les més grans del mercat, per p3,i per p4 i p5 ho fan als passadissos de l’escola. Les mestres s’han hagut de formar en aquest tema.
A nivell de residus, no porten envasos a l’escola, i tenen per exemple “el got que va i ve”, juntament amb la carmanyola. El got els ha donat molts bons resultats.

A Secundària  s’està treballant amb els boc’n rolls, i de de moment, tot i ser secundària, sembla que funciona força.

ESC Mas i Perera:  Han posat en marxa el projecte “Somiem i el nostre pati”. Cada classe ha treballat amb diferents metodologies, com voldria que fos el pati. Tothom ha fet fotos del resultat a cada aula, i entre tots s’ha fet una exposició amb tot els treballs de l’escola i es farà una jornada en dissabte amb els pares, i es veurà amb el pressupost que tenen, quines accions prioritàries es podran fer.

La Paula demana que això podria sortir al Butlletí com a proposta de participació d’escola.

Es recorda també el projecte de l’Hotel d’insectes, que ha generat molt d’interès per part de les escoles desprès d’haver estat publicat al Butlletí.

ESC Sant Domènec: posarà en marxa la recollida selectiva de l’oli a l’escola amb l’oliclac.

ESC Les Fonts: van començar el projecte l’olinet, però no els va funcionar massa bé (problemes de neteja amb el buidatge dels envasos).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada