El passat dilluns dia 12 de novembre vam tenir la Comissió de Seguiment de l'Anoia.
L'Escola que ens va acollir va ser l'ESC Maria Borés (La Pobla de Claramunt) i després d'una presentació, comentaris de dates interessants, etc... això és el que van comentar les escoles en L'INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES:
ESC Pompeu Fabra
Els hi toca renovar. Han de fer eco auditoria de l’aigua, i de moment van perduts. Algunes companyes els han enviat informació.
L’any passat a l’hort van tenir moltes formigues i no els va acabar de funcionar. Els tomàquets no van sortir! Però l’alumnat es va engrescar moltíssim i van aprofitar per a treballar les formigues.
Ja ningú porta paper d’alumini, i ja no farà falta que facin recompte ja que tots porten carmanyola. La mascota els ha felicitat.
Escoles de l’Ateneu Igualadí
La Setmana passada van fer la Setmana del Medi Ambient. L’any passat van treballar el reciclatge i enguany sobre l’estalvi de paper, aigua i energia. Cada cicle ha treballat un apartat. Divendres van fer la festa i van presentar el que han treballat a la cartellera verda; les famílies no van poder venir degut a la pluja.
ESC Pia
Enguany comencen el nou PA, ja que van renovar l’any passat. Totes accions estan en fase de procés. Estan mantenint les accions que ja feien i estaven incorporades en la dinàmica del centre. Els alumnes estan repartits en grups de treball. Cada grup segueix funcionant amb els temes que ja tenien engegats (projecte rius...).
Nova actuació d’enguany: apadrinar la plaça Castells del davant de l’escola. Han fet conveni amb ajuntament de la ciutat. Davant de l’escola hi ha un espai que intervenen diferents agents, i hi ha un interès perquè famílies i alumnes ho vegin com espai que es pot millorar. Amb un grup d’alumnes volen treballar:
- 1er trimestre: feina de recerca al voltant de la plaça.
- 2on trimestre: l’ajuntament explicarà a l’alumnat les propostes que volen fer per millorar la plaça. Els alumnes proposaran les seves propostes.
- 3er trimestre: accions per col·laborar amb enjardinament o reg...
També tenen un grup de treball d’alumnes molt motivats pel tema mobilitat de la ciutat. Van fer uns camins de com arribar a l’escola de forma més segura, també treball per tenir més aparcament de bicicletes. Aquest any encara no han proposat res, però estan pendents.
EB Rosella
És una escola nova d’enguany.
Des de fa anys ja porten carmanyoles, totes les activitats les fan amb material reutilitzat, etc...
El que els va decidir ser EV va ser el treball de l’hort + compostador.
L’ESC Pompeu Fabra pregunta com recullen la matèria orgànica: els alumnes de P-2 passen a recollir la matèria orgànica per totes les aules i per cuina. Ells mateixos ho dipositen al compostador que tenen amb cucs de Califòrnia.
La Vívian explica la diferència entre compostadors.
L’ESC Maria Borés explica que han trigat tot un curs en obtenir compost i que és important l’ubicació.
A l’ESC Emili Vallès no els funciona i enguany vindrà una formadora.
Vívian explica que hi ha una escola que no tenia matèria seca i per solucionar-ho van posar palla i actualment els funciona molt bé.
El Col·legi Mare del Diví Pastor pregunta on aconseguir un compostador. Després de parlar dels diferents ajuts, cursos d’ajuntament, etc... on el donen gratuïtament, també es parla que val uns 45€ i el poden comprar al Leroy Merlin,....
ESC Jesus-Maria
L’any passat van començar una campanya d’estalvi d’aigua que els va oferir l’ajuntament. Ho feien alumnes 3er i 4rt (ja que no tenien kits per tots). Van fer estudis de la factura abans i després i faran difusió als altres alumnes amb powerpoint.
Tenen una comissió de treball de valors. Hi ha una part que és estudi de natura i respecte, reciclatge. Han fet èmfasi amb reciclatge.
A la biblioteca hi ha l’exposició d’arbres amb material reciclat.
Pregunta si se’ls acut altres temes a treballar per no tornar a fer l’aigua. El Col·legi mare del Diví Pastor treballaran “nosaltres i el mar”, i l’ESC Pia proposa que treballin el riu ja que tenen la riera allà mateix.
Tenen un hort urbà petitó. Vindran avis pagesos per explicar com treballar-lo, etc...
El Dia de les Ciències, de la llengua i de la diversitat es barregen alumnes de 1er fins 4rt. A partir de material reciclat han de fer alguna cosa: cadira amb palets, instruments musicals amb material reutilitzat, etc... i fan un concurs.
L’ESC Pia proposa la idea de fer jocs de taula amb materials reutilitzats.
Col·legi Mare del Diví Pastor
Els toca renovar enguany i han de revisar el seu PA.
Enguany tenen la novetat de la participació en la campanya de la fruita. Aquesta setmana ja han començat.
Com a projecte interdisciplinar d’enguany treballaran el mar.
Acadèmia Igualada
Aquest any li toca renovar.
El reciclatge els funciona molt bé però ho volen ampliar a cicle superior.
Treballaran la recollida de l’oli a la cuina.
Enguany volen fer eco auditoria de l’aigua, de residus i d’energia a batxillerat. Ho proposaran com a treball de recerca.
Comenten la problemàtica de l’ús de la carmanyola i boc’n roll a partir de 2on ESO. Pregunta si algú té una idea de què fer amb la bola d’alumini que generen. L’ESC Pompeu Fabra diu que la poden portar a la deixalleria.
L’assessoria comenta que passarà link trailer coltan. I construcció bock’n roll.
L’escola fa el joc de les 3 R: l’alumnat més gran de l’escola recull totes les deixalles i les pesen. Així cada aula guanya una R d’un color depenen com ho han fet. Funciona molt bé.
Volen començar a fer una població de zero i que sigui sostenible amb batxillerat.
ESC Maria Borés
Totes les activitats que fan tipus tallers els hi funcionen molt bé. Treballen aula verda a primaària i el jardinet a infantil.
Com a cultura de centre fan moltes altres coses. Com a novetat d’enguany duen a terme una idea que va sorgir amb l’AMPA: els dimecres és el dia verd: mengen fruita i és el dia sense cotxe. S’ha creat la necessitat de parlar amb l’ajuntament per posar pàrking bicis.
La comissió verda està formada per cicle superior, professors i AMPA. Enguany volen implicar tot alumnat des de P-5 fins a 6è.
Les tardes de dimarts fins a dijous barregen grups i fan tallers: comprensió lectora, audiovisual i aula verda. Surten a l’hort, treballen amb el compostador, fan planter, treballen les plantes de l’hort...
Educació Infantil també treballen diferents tallers, un d’ells relacionat amb escola verda: treballar amb material reciclat, cuidar el jardinet, treball de l’hort.
Abans tenien l’hort distribuït per cursos, cada curs la seva parcel·la, ara l’hort és de tothom i cadascú treballa el que li toca.
L’ESC Jesus-Maria pregunta quants grups tenen, i amb infantil fan 5 tallers.
ESC Emili Vallès
Treballen per comissió de treball.
El projecte estrella és el Parlament Verd: fan tres sessions a l’any, una per trimestre. A l’hora del pati, els parlamentaris són convocats per la mascota els hi pregunta de que volen parlar. Recullen propostes a la classe, el parlamentari ho traspassa. Tothom vol ser parlamentari.
Tenen un itinerari verd: cada classe apadrina un arbre. Cada classe ha de cuidar el seu arbre, i a més passen per la resta d’arbres per aprendre quina hi ha , etc... També van fer portes obertes fent l’itinerari amb les famílies.
Fa 6 anys que van començar a treballar l’hort amb un avi de l’escola. L’avi es va cansar perquè els mestres es van desentendre. Per tant, ara han agafat el treball de l’hort des d’infantil, assessorats per un pagès: han dividit l’hort en 4 parts més una a guaret. Treballen la vida de pagès, eines pagès, relaciones les verdures amb contes (el Patufet), etc...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada